Yoko Ono, ZAŽELI MIR, 1996.

y.o. '96

Zaželi nešto.

Zapiši želju na komadu papira.

Presavij ga i veži na granu Stabla želja.

Zamoli prijatelje da učine isto.

Nastavi željeti.

Sve dok sve grane ne budu prekrivene željama.

Yoko Ono (Tokyo, 1933.) japanska je multimedijska umjetnica, pjevačica i mirovna aktivistica, poznata po svojim performansima, glazbenom i filmskom opus. Na njen umjetnički rad velik su utjecaj imali John Cage i Marcel Duchamp. Yoko Ono je jedna od prvih aktera konceptualne umjetnosti i performansa. Povezuju je i s pokretom Fluxus, ali je ona odbila poziv Georga Maciunasa da se priključi grupi jer je željela biti nezavisna. Jedan od njezinih utjecajnih performansa Cut Piece izveden je već 1964. godine u Sogetsu Art Centru u Tokyju. Među umjetničinim utjecajnim konceptualnim radovima ističu se autorska knjiga pod nazivom naziva Grapefruit / Grejp i njezin projekt Stablo želja / Wish Tree. Yoko Ono se bavila i eksperimentalnim filmom, te je između 1964. i 1972. snimila 16 kratkih filmova. Na Venecijanskom bijenalu 2009. godina nagrađena je Zlatnim lavom za životno djelo, a 2012. u Austriji prestižnom nagradom Oskar Kokoschka. Yoko Ono živi i radi u New Yorku.

Félix González-Torres, Untitled / Bez naziva, 1994.

Nabavi 80 kg lokalnih, zamotanih bombona i istresite ih u kut.

Félix González-Torres (1957. - 1996.) bio je američki vizualni umjetnik rodom s Kube. González-Torres je poznat po svojim minimalističkim instalacija i skulpturama u kojima je koristio svakodnevne materijale. Godine 1987. pridružio se Group Material, njujorškoj grupi umjetnika koja je promovirala kolaborativnu umjetničku praksu na načelima kulturnog aktivizma i obrazovanih programa namijenjenih razvitku zajednice. Njegovi su radovi najviše promatrani i tumačeni kao metafora procesa umiranja. Međutim, neki kritičari ih tumače kao metaforu nastavka života zahvaljujući mogućnosti njihovog obnavljanja. Njegovi radovi se i dalje izlažu u galerijama i muzejima diljem svijeta.

Zahvaljujemo: Jadro d.d. – Vrtni centar Split i Kraš d.d.