Monumentalnom skulpturom izvedenom od porculana Momčilo Golub je unutar svog prosedea inaugurirao stvaralački postupak na čijem je početku čin totalne destrukcije. U skladu sa svojom poetikom ready made-a i asemblaža, osnova složene strukture jeftin je kineski porculan kojeg Golub nabavlja u notornim sve-po-malo-kuna dućanima i potom razbija u komade. Slijedi mukotrpna transformacija nekoć trodimenzionalnog uporabnog predmeta bušenjem krhotina i njihovim povezivanjem konopom u novu, neupotrebljivu, dvodimenzionalnu realnost objekta koji se više ne može ni osoviti, niti funkcionirati osim, dakako, kao fina metafora egzistencijalnog žrvnja koji melje i melje. Akumulacija pojedinačnih „objekata“ nizanjem naposljetku ih pretvara u spektakularni ovješeni stup porculanskih suza. Naziv skulpture Porculanska pjesma plješće rukama, zatim zdrobljena prosi i umire dovodi nas do zanimljivog fenomena koji Momčila Goluba čini vizualnim umjetnikom čiji radovi imaju najljepše nazive. Upravo se u nazivima idealno realizira Golubov intenzivan i očito blagotvoran odnos s poezijom. Nazivi Golubovih djela, iako su po sebi rječiti, mudri i savršene pjesničke slike, svoj puni značaj još uvijek ostvaruju tek u spoju sa samim umjetničkim djelom, koji poetsku suštinu naziva otkriva promatraču ili ga asocijacijom na nju upućuje. Golub iskazuje rijetku sposobnost kreativnog baratanja područjem pojmova i područjem predmeta, te njihovog povezivanja u cjelinu koja će ukazivati na njegov melankoličan i čak tragičan doživljaj stvarnosti u kojem se raskoš, strast i ljepota egzistencije neminovno završavaju degradacijom i smrću.
Momčilo Golub (Ljubuški, Bosna i Hercegovina, 1949.) Diplomirao je 1974. na Akademiji likovnih umjetnosti u Beogradu, a 1976. magistrirao je na odjelu grafike. Slikarstvo je specijalizirao 1979.-1980. na Ecole des Beaux-Art de Paris kao stipendist francuske vlade. U razdoblju 1991.-1992. studijski je boravio u Cite inter-nationale de arts u ateljeu francuskog Ministarstva kulture. Autor je više samostalnih i sudionik grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu, te autor mnogobrojnih performansa. Višestruko je nagrađivan i smatra se jednim od vodećih post-konceptualnih umjetnika u Hrvatskoj. Živi i radi u Splitu.
Trajno izloženo.