Voditelji projekta: Božo Majstorović, Marija Plenković
Organizacija: Museum of Fine Arts in collaboration with Jelsa Municipal Museum
Koncept: Božo Majstorović
Kustopsi izložbi: Vanja Babić, Toni Horvatić, Božo Majstorović
„Katamaran Art“ zajednički je projekt Muzeja općine Jelsa i Galerije umjetnina pokrenut 2018. godine. Riječ je o izložbenom programu koji se tijekom ljetnih mjeseci naizmjenično događa u Jelsi i Splitu. Sam naziv se referira na jednu od najprometnijih katamaranskih linija na Jadranu, Split - Jelsa, kojom se svake godine, osobito ljeti, preveze na tisuće putnika. Cirkulacija ljudi i roba uglavnom je vezana uz turizam i svakodnevni život domicilnog stanovništva. „Katamaran Art“ za cilj ima aktualizirati onu treću, jednako važnu dimenziju putovanja, a radi se o prometu ideja, u konkretnom slučaju, onih umjetničkih. Projektom se prepoznaje obaveza regionalnog centra i njegove krovne muzejske institucije da podupire umjetnički život u širem okruženju, te uvažava želja i potreba jedne manje sredine da u njemu aktivno sudjeluje.
U programskom smislu „Katamaran Art“ je otvoren za različite generacijske, medijske i poetičke kombinacije. U prošlogodišnjem premijernom izdanju, samostalnim izložbama predstavili su se Vedran Perkov, Vitar Drinković i Igor Zdunić. Kao referentu točku u osmišljavanju programa za 2019. godinu uzeli smo najvažniju poveznicu Galerije umjetnina i Muzeja općine Jelsa. Naime, istaknuti hrvatski umjetnik Juraj Dobrović (1928.) donirao je Galeriji umjetnina 2006. godine 94 rada, a nekoliko godina kasnije rodnoj Jelsi poklonio je pored 60 umjetničkih djela i obiteljsku kuću s autentičnim namještajem i opremom. S obzirom na to da Galerija umjetnina i Muzej općine Jelsa planiraju kroz zajednički projekt obraditi i prezentirati te vrijedne donacije, ovogodišnji „Katamaran Art“ koncipiran je kao svojevrsna najava velike Dobrovićeve izložbe. Likovna kritika odavno je verificirala Dobrovićev opus kao jedan od najznačajnijih prinosa inače snažnoj geometrijskoj i konstruktivističkoj struji hrvatske apstraktne umjetnosti druge polovice 20. stoljeća. Dovoljno je prisjetiti se djelovanja grupe EXAT s početka pedesetih i izložbi međunarodnog umjetničkog pokreta Nove tendencije tijekom šezdesetih i ranih sedamdesetih godina. Iako ta problematika više ne dominira umjetničkom produkcijom, za pojedine umjetnike i dalje je ostala likovno relevantna, uz punu svijest o izmijenjenom ideološkom i umjetničkom kontekstu. Da ta, kao i druge varijante apstraktnog izraza nisu u međuvremenu izgubile na svojoj aktualnosti, svjedoče ovogodišnji sudionici „Katamaran Arta“, ugledni hrvatski suvremeni umjetnici Mladen Galić (1934.), Eugen Feller (1942.) i Damir Sokić (1952.). Tijekom svojih impresivnih umjetničkih karijera Galić i Feller nisu napuštali apstraktni likovni idiom, taj kraljevski put moderne umjetnosti, dok mu se Sokić uvijek rado i sve češće vraćao.