U sklopu ciklusa izložbi mladih autora u Galeriji umjetnina po prvi put u Splitu se samostalno predstavlja Marija Ančić. Izložbom nazvanom Sama sa sobom umjetnica donosi izbor radova nastalih u posljednje dvije godine. Riječ je o specifičnim animacijama u GIF formatu koje Marija redovito objavljuje na svom blogu, a koje ovom prilikom premijerno u galerijskom kontekstu dobivaju prostornu dimenziju.
Zahvaljujući vanrednoj globalnoj situaciji te problemima proizašlima iz samoizolacije, stanja i emocije poput straha, tjeskobe i nesigurnosti postale su veliki dio javnog diskursa kao nikada do sada. Po prvi put se ove, inače stigmatizirane teme prepoznaju i prihvaćaju kao sastavni dio svakodnevnog života. U takvom kontekstu radovi Marije Ančić dobivaju apsolutnu referentnost, no uistinu je riječ o ne/sretnoj okolnosti. Jer Marija već godinama iz vrlo osobnog rakursa progovara o negativnim emocijama, zahtjevnim stanjima, problemima samopercepcije te pitanjima identiteta. Iako je riječ o izuzetno ozbiljnoj i potencijalno bolnoj tematici, umjetnica vrlo britkim humorom uspješno izbjegava pretjeranu težinu i ikakve natruhe patetike. Donekle je to rezultat i neobične forme koju koristi – riječ je o animaciji u GIF formatu. Beskonačno ponavljanje prikazane radnje, karakteristično za GIF, dovodi do apsurda prikazanog, pa u takvoj konstelaciji ruka koja uporno zatvara poklopac mrtvačkog kovčega ili naslonjač koji neuspješno „proždire“ protagonisticu akcentiraju upravo humor kao odgovor na apsurd. U maniri Groundhog Day-a i najteže situacije postaju relativne.
GIF animacija kao medij još uvijek je u fazi priznavanja umjetničkog statusa. Razlozi za to primarno leže u njezinoj rasprostranjenosti u virtualnom svijetu i percepciji kao isključivo zabavnoj ili komercijalnoj formi koju je uistinu teško izbjeći pri svakom pregledavanju interneta. No, u posljednjih desetak godina čitava je generacija mlađih umjetnika prepoznala neposrednost, dinamiku i široki raspon kreativnog potencijala ove forme digitalne umjetnosti. Kako u kontekstu popularne kulture, tako i u umjetničkom, najzastupljeniji su GIF-ovi nastali manipulacijom fotografije ili digitalnom animacijom. Radovi Marije Aničić u tom smislu odskaču jer se autorica kao polazišnim medijem prvenstveno koristi metodama tradicionalne animacije. Crtajući olovkom na papiru radi serije crteža s pomakom koji kroz GIF animaciju dobivaju željeni pokret. Pritom je proces animacije potpuno transparentan jer autorica ničim ne skriva nesavršenosti crteža rukom. U takvoj kombinaciji tradicionalnog i suvremenog medija radovi Marije Ančić, kroz svoju jednostavnost i nepretencioznost, predstavljaju uistinu zanimljivu pojavu u umjetničkoj produkciji mlađih hrvatskih autora.
Marija Ančić rođena je 1982. u Sarajevu. Diplomirala je na Umjetničkoj akademiji u Splitu konzervaciju- restauraciju 2005. godine i kiparstvo 2010. Sudjelovala je na više skupnih izložbi među kojima su 54. i 51. Zagrebački salon, 34. Salon mladih, XIII Trijenale kiparstva, Upute za gledanje – što bi tijelo htjelo?, Osebno/Personal, te je imala samostalne izložbe u Galeriji Galženica u Velikoj Gorici, galeriji Vladimir Nazor i Galeriji Karas u Zagrebu. Finalistica je nagrada Radoslav Putar za 2016, i White Aphroid Award 2018. godine. Živi u Zagrebu.
Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture RH i Grada Splita.