Koncepcija: Branko Franceschi
Kustosi: Branko Franceschi, Toni Horvatić
Asistentica kustosa: Adriana Perojević
Organizacija: Galerija umjetnina u suradnji sa Zbirkom Lucije i Marka Marin
Nakon objavljivanja i promocije monografije Ostavština u siječnju 2020. godine, Galerija umjetnina predstavlja kritičku retrospektivu opusa Zlatana Dumanića koja će publici omogućiti uvid u mnogolikost, složenost i, ne manje važno, ljepotu Dumanićeva rada i dendizam njegova osobnog stila. Građu izložbe uz djela iz fundusa muzeja ponajviše čine umjetnine zatečene u stanu nakon umjetnikove smrti sačuvane zahvaljujući Zbirci Marka Lucije Marin, kao i djela otkupljena za zbirku na hrvatskom volatilnom tržištu umjetnina. Kao i monografija, izložba će predstaviti obrise Dumanićeve multimedijalne ostavštine koja obuhvaća obilje skulptura, instalacija, slika i slikanih kompozicija, crteža, dnevnika, autorskih i eksperimentalnih knjiga, objekata koji nadilaze i uobičajene i danas vrlo široke odrednice umjetničkog djela, te sačuvanu dokumentaciju performansa.
Izložba je prva u nizu projekata koji će afirmirati cjelokupnosti Dumanićeva stvaralaštva unutar korpusa suvremene hrvatske umjetnosti i umjetnosti uopće, čiju je multidisciplinarnu, javnu, prostorno i sadržajno specifičnu i multikulturalnu paradigmu, on intuitivno i među prvima prihvatio i prakticirao. Dumanićeva karizmatična prisutnost i nepredvidljiv temperament kojima je dekadama unosio naboj u događanja na splitskoj i hrvatskoj umjetničkoj sceni jedna je od najsnažnijih provedbi radikalne postavke avangardnog umjetničkog programa o izjednačavanju umjetnosti i života. Njegov odnos prema stvarnosti bio je beskompromisan, onkraj klišeja zdravog življenja i političke korektnosti. Njegova kritika društvenih devijacija nesmiljena, njegova erotomanija izravna, a likovnost senzualna i poetična. I dok postoje umjetnici koje građanstvo jednoglasno voli, Dumanić je bio umjetnik koji je nadasve volio, živio i odražavao poslovične suprotnosti svoga rodnog grada. Povratak kapetana je stoga izložba koja nam osim revizije umjetničkog rada i karijere, prenosi svjetonazor čije emancipatorske postavke nikad nisu bile važnije.