Povodom obilježavanja 90. godišnjice od svog osnutka Galerija umjetnina po prvi puta u izložbenom formatu javnosti predstavlja dio svoje bogate fotografske arhivske građe. Foto-vremeplov Galerije umjetnina kroz izbor od preko 120 fotografija ocrtava kontinuitet djelovanja muzeja koji je u tom dugom razdoblju postao nezaobilazno mjesto promicanja kulture i umjetnosti na lokalnoj i nacionalnoj razini.

Izložba je osmišljena kao vizualno putovanje kroz vrijeme od samog osnutka muzeja 1931. godine i prvih fotografija Dragutina Karla Stühlera koje donose izgled muzeja i postav umjetnina u tadašnjoj Galeriji umjetnina Primorske banovine smještenoj u zgradi u Lovretskoj ulici. Fotografije nastale tijekom prva dva desetljeća postojanja muzeja bilježe promjene postava umjetnina u muzeju kao posljedicu nastojanja formiranja i razvoja muzejske zbirke. Intenziviranje izlagačke djelatnosti obilježilo je razdoblje 50-ih, 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća koje su predstavljene izuzetno zanimljivim fotografijama otvorenja i postava povremenih izložbi, svjedočeći o muzeju koji je postao mjesto susreta zainteresirane publike ali i aktivni promotor suvremene umjetnosti. Daljnji vremeplov nas vodi kroz kraj osamdesetih i devedesete godine 20. stoljeća u kojima je muzej bio zatvoren za javnost, preko ponovne aktivacije krajem devedesetih, kao i kroz proces adaptacije, nadogradnje i konačnog otvorenja novog muzeja u tzv. zgradi Stare bolnice u kojoj i danas djeluje. Dinamika i raznovrsnost muzejskog rada i programa – izložbi, predavanja, prezentacija, radionica, ali i uvid u javnosti manje vidljiv rad restauratorske radionice kao i pripreme izložbenih programa, predstavljen je nizom fotografija nastalih tijekom posljednja dva desetljeća.

Današnja fototeka Galerije umjetnina broji gotovo šest tisuća digitaliziranih arhivskih fotografija i više desetaka tisuća digitalno snimljenih fotografija. U skladu s misijom muzeja koja je usmjerena čuvanju muzejske građe, veliki dio fotografija su snimke umjetnina koje čine dio muzejskih zbirki. No, fotografije koje su odabrane za ovu izložbu svjedoče o drugom, ništa manje važnom dijelu muzejskog rada usmjerenom prvenstveno prema komunikaciji muzeja kao živog organizma. Upravo zbog toga Foto-vremeplov donosi s jedne strane narativ o povijesti i razvoju jednog muzeja, no isto tako progovara o ljudima koji su ga obilježili, bilo kao zaposlenici, suradnici, protagonisti umjetničke scene Splita i šire ili kao njegovi vjerni posjetitelji. Naravno, ne smije se zaboraviti ni činjenica da je riječ o fotografijama koje svjedoče o prikazanom, ali i o njihovim autorima. Tako predstavljeni fotografski materijal može poslužiti i kao svjedočenje o radu niza fotografa u Splitu – od Dragutina Karla Stühlera, Josipa Horkića, Andre Damjanića, Živka Bačića, Zvonima Buljevića do recentnih suradnika poput Zorana Alajbega i Roberta Matića. Tu spadaju i za sada neidentificirani autori dijela fotografija koje ostaju kao materijal nekih budućih istraživanja.

Oblikovanje izložbe: Viktor Popović