Kino umjetnica komplementaran je filmski i video program zamišljen kao popratni program uz izložbu Vidljive koji se izvodi u obliku dislociranog dispozitiva iz muzejske bijele kocke u kinodvoranu, kako bi dodatno proširio fokus i kontekst prema bogatoj i raznolikoj audiovizualnoj produkciji umjetnica koja se formira upravo u međuprostoru suvremene umjetnosti i filma.
Program Osobni i drugi rezovi 1 i 2, koji se u Splitu održava u suradnji s Kinotekom Zlatna vrata, strukturiran u dva dijela, okuplja preispituje i donosi strategije samoreprezentacije u umjetničkom videu umjetnica, preklapajući pogled s različitim identitetskim, autobiografskim ili biografskim pozicijama, donoseći fragmente osobnog iskustva ili priča, uokvirene društvenim, kulturnim i povijesnim kontekstima.
Osobni i drugi rezovi - 1 dio / kinoteka Zlatna vrata, 21.2. 17.30.
Sanja Iveković: Personal cuts / Martina Meštrović i Tanja Vujasinović: Mačka je uvijek ženska / Nicole Hewitt: Ova žena zove se Jasna; Ruins / Sandra Sterle: True stories / Ana Hušman: Razglednice
tot trajanje cca 70 min
Osobni i drugi rezovi - 2 dio/ kinoteka Zlatna vrata, 6.3. 17.30.
Breda Beban / Hrvoje Horvatić: Hand on the Shoulder / Ana Bilankov: Dohvatiti sunce: El Shatt / Chasing the Sun: El Shatt
tot trajanje 63 min
Od početka devedesetih godina prošlog stoljeća, nastavljajući kontinuitet pionirskih praksi iz prethodna dva desetljeća, naslanjajući se na radove umjetnica poput Sanje Iveković i Brede Beban, ili generacijski ranijih eksperimentalnih i amaterskih filmova koji su nastajali u produkciji kino klubova, nova je generacija vizualnih umjetnica prokrčila sebi prostor i pozicionirala se na sceni suvremene umjetnosti savladavajuću sve dostupniju video tehnologiju. Neki od ključnih radova razdoblja realiziranih sredinom devedesetih godina, dio su muzejskih kolekcija i dio su izložbe Vidljive.
Video radovi umjetnica od marginalne su pozicije šezdesetih i sedamdesetih godina do suvremenog redefiniranja novog kanona istodobno dijelili poziciju marginalnosti s razvojem video umjetnosti uopće, kao novog medija, te uz ulazak u dominantno muško polje označavali kontinuiranu borbu za vidljivost i osvajanje prostora unutar sustava umjetnosti i njezinih institucija, stvarajući nov jezik na novom, neistraženom terenu.
Tema identiteta okupirala je umjetnike od samog početka rada s videom, a u literaturi se često ističe kako odnos umjetnosti, tehnologije i identiteta nije niti u jednom drugom mediju istraživan takvom kritičkom sviješću, dosljednošću i kontinuitetom, kao što je to slučaj s videom. U tom smislu, upravo je tema identiteta kao jedno od središnjih mjesta koje dugoročno okupira interese umjetnica, uz metode samoreprezentacije jedno od ključnih poglavlja oko kojih se strukturira ne samo popratni video program izložbe Vidljive, već i niz radova koji zauzimaju značajno mjesto na samoj izložbi.
Kustosica filmskog i video programa: Branka Benčić, MMSU Rijeka