Odabir radova i postav: Matko Biljak, Božo Majstorović i Ante Verzotti

„…Fotografije Matka Biljka izložene ovom prigodom, svjedoče jednu neporecivu motivaciju: one su nastale najprije kao reportažni foto-zapisi, da bi, nakon udovoljavanja novinarskoj znatiželji i ilustraciji teme, dosegli vrijednost samostojnih uradaka. Jer ove fotografije mogu sada i bez popratnog teksta, pa i bez naslova. Time su ispunile zadaću fotografije kao medija koji ne služi u ilustracijske svrhe, niti kao puki preslik stvarnosti. One su značajno izdvojeni detalj te iste stvarnosti, osobito kadrirani trenutak, postignuće nenadane ravnoteže ili labilnosti prizora. No, unatoč osjećaju da prisustvujemo nečem atipičnom, odnosno iznimnom u sceni, ova nas fotografija ne obmanjuje režijom i ne zavarava naknadnom digitalnom obradom. Svaka Biljkova fotografija može pouzdano svjedočiti da se je prizor doista odigrao, a ne da je iskonstruiran ili naknadnom manipulacijom umjetno proizveden…“

Vinko Srhoj, iz predgovora izložbi

Matko Biljak, rođen 1968. Godine u Splitu. Fotografijom se bavi od 1985. kada počinje objavljivati u „Omladinskoj iskri“. Od 1988. do studenog 2005. radio u „Slobodnoj Dalmaciji“ iz koje prelazi u tjednik „Elite“. Od 1993. do danas radi za Reuters, a za Getty Images snima foto eseje. Fotografije je objavljivao u brojnim stranim novinama i časopisima.

Član je ULUPUH-a, a od 2000. Stalni je umjetnički fotograf Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu. Objavljuje fotografije u monografijama i knjigama, izlagao je na više od 40 skupnih izložaba u zemlji i inozemstvu na kojima je više puta nagrađivan za kolekciju.