Predgovor: Dalibor Prančević
Postav: Ivan Bura
Mogućnosti naslijeđenoga, vrlo često, postaju inicirajućim impulsom umjetničkog djelovanja Ivana Bure. Naslijeđe može biti raznovrsno: prostorno, obiteljsko, kulturno i tako redom. S tom referencom nastaje instalacija "Pomorci" kojom umjetnik pripovijeda muški dio obiteljske tradicije i to kroz akt crtanja projiciranog na platno uronjeno neposredno pod morsku površinu, te kroz fotografiju, u venecijanskoj luci potopljenog broda na kojem je plovio umjetnikov djed, izloženu, pak, na obali. More kao izvor materijalne podrške i načina života naraštaja umjetnikove obitelji postaje akterom njegovog kreativnog govora.
Nadalje, grad Šibenik također biva obilježen umjetnikovom akcijom. Čin renesansnog portretiranja i skoro sigurnog autoportretiranja Jurja Matejeva Dalmatinca u javnom prostoru, odnosno na apsidi šibenske katedrale, autor nastavlja koristeći medij dostupan gotovo svima - instant fotografiju. Bilježeći fizionomije današnjih Šibenčana, umjetnik im nudi mogućnost pozicioniranja novonastalih portreta nad nasumično odabranom glavom pretpostavljenog im ascendenta. Čuvanje memorije, u ovom radu, naglašeno je odlaganjem polaroida u tegle kojima nužna asocijacija postaje "konzervans" - odgoda pokvarljivosti nečega što ionako ne može ostati "friškim". (...)
Dalibor Prančević
Ivan Bura rođen je 22. srpnja 1976. u Splitu. Godine 2000. diplomirao je kiparstvo na Likovnoj akademiji u Firenci. Tijekom studija istražuje medij fotografije i videa, te u radu asistira talijanskom fotografu Mauriziu Berlincioniu. Godine 2001., u Kolnu, na filmu "Tosca" Benoita Jacquota kao art asistent. Aktivan je sudionik Sub-Art Projekta prof. Ive Dekovića, od njegovog osnivanja 1997. godine.