do it

Kustos za Galeriju umjetnina: Branko Franceschi
Voditelj programa za UMAS: Viktor Popović
Voditeljica programa za Školu likovnih umjetnosti: Neli Ružić
Koordinatorica programa: Petra Mandac

Umjetnici: AI WEIWEI, FELIX GONZALES - TORRES, ROBERT ASHLEY, CHRISTIAN BOLTANSKI, IÑAKI BONILLAS, MAURIZIO CATTELAN, JIMMIE DURHAM, JENNIFER ALLORA & GUILLERMO CALZADILLA, ELMGREEN & DRAGSET, HREINN FRIDFINNSSON, PAUL - ARMAND GETTE, LIAM GILLICK, DOMINIQUE GONZALEZ - FOERSTER, JOSEPH GRIGELY, MONA HATOUM, SHERE HITE, ALISON KNOWLES, SOL LEWITT, ADRIAN PIPER, ERIK VAN LIESHOUT, YOKO ONO, HASSAN SHARIF, MARJETICA POTRČ, GABRIEL SIERRA, ERWIN WURM

do it je začet u Parizu 1993. godine razgovorom kustosa Hansa Ulricha Obrista s umjetnicima Christianom Boltanskim i Bertrandom Lavierom. Obrist je razmišljao kako tradicionalni format izložbe učiniti fleksibilnijim i otvorenim, a rasprava je dovela do pitanja mogu li pisane upute umjetnika koje će se iznova reinterpretirati svakom realizacijom poslužiti kao polazna točka takve izložbe. Za provjeru ideje Obrist je pozvao 12 umjetnika da pošalju upute, koje su potom prevedene na 9 različitih jezika i međunarodno cirkulirali kao knjiga.

Gotovo 20 godina nakon početnog razgovor, do it je realiziran u najmanje 50 različitih mjesta diljem svijeta, uključujući Australiju, Kinu, Dansku, Francusku, Njemačku, Meksiko, Kostariku, Sloveniju i Urugvaj. Pokretačka snaga izložbe može se sažeti riječima Marcela Duchampa: "umjetnost je igra između svih ljudi svih razdoblja." On je samo jedan od nekoliko prethodnika koji su formirali modus operandi ove izložbe, koja je također zasnovana na zasadama konceptualne i minimalističke umjetnosti 1960-ih i 1970-ih, kao i prakse Fluxusa. Svaka do it izložba je jedinstvena i site specifična jer u dijalog uključuje reakciju lokalnu zajednicu i njen doprinos uputama, a pri tom ostaje globalna u pogledu svog rastućeg repertoara. To također znači da su generativni i akumulativni aspekti izložbe u tijeku manje opterećeni pojmovima "reprodukcije" ili materijalnosti radova, već su usmjereni na nijanse njihovog tumačenja kroz različite permutacije i ponavljanja. Na taj način, do it je u stanju premostiti vremenska određenja prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

Ovaj otvoreni izložbeni model postao je najdugovječnija i najdalekosežnija izložba koja se ikada dogodila i pridao sasvim novi smisao pojmu "izložba u tijeku." Osim produkcije on-line verzije koju je Obrist stvorio u suradnji s e-fluxom u 2004. godini, druge verzije razvoja projekta uključuju do it (muzej), do it (dom), do it (TV), do it (seminar), do it (javni prostor), do it (zabava), kao i poneki anti-do it, filozofiju do it, a odnedavno i UNESCO dječji do it.

U razvoju suradnje ICI-a sa Obristom nakon 1997. godine, kojom je do it do danas realiziran u 25 gradova diljem Sjeverne Amerike, novu verziju izložbe koja obilježava 20. obljetnicu ovog jedinstvenog projekta, omogućuje do danas najveći izbor radova s uputom uključujući i 50 novih radova od umjetnika koje su izabrali Obrist i ICI. Institucije moraju oizabrati i realizirati najmanje 20 radova s popisa koji uključuje 250 prijedloga.

do it je putujuća izložba koju je osmislio i kurirao Hans Ulrich Obrist, u organizaciji Independent Curators International (ICI), New York. U organizaciji Galerije umjetnina hrvatski partneri su Umjetnička akademija u Splitu i Škola likovnih umjetnosti u Splitu.

Više na: http://curatorsintl.org/special-projects/do-it/venues/galerija-umjetnina

ICI do it

Izložba i popratna publikacija su moguće zahvaljujući potpori Elizabeth Firestone Graham Foundation, Robert Sterling Clark Foundation, te uz velikodušnu podršku Project Perpetual i ICI-vog International Foruma i Board of Trustees.

Hrvatsku dionicu izložbe omogućili su Grad Split i Ministarstvo kulture RH.

Zahvale: Kraš prehrambena industrija d.d., Jadro d.d. – Vrtni centar Split