Izložba Metalno kolo predstavlja ciklus asimetričnih diptiha izvedenih grafitnom olovkom i akrilikom na kvadratnim pločama medijapana od 2014. do 2017., popraćen serijom skica koje su mu prethodile. Iluziju prelijevanja sjaja na metalnoj površini, koja je po dojmu više slikarske nego crtačke prirode, Runjić je postigao saturacijom površine kruga dugotrajno ponavljanim potezima olovke sve do osjećaja taktilnosti nanesenog materijala. Formalna obilježja ciklusa ukazuju na geneza Runjićevog izraza iz tradicije slikarstva monokroma, a uporno ponavljanje srebrnih krugova ukazuje na potku koja slijedeći uzuse konceptualne umjetnosti snažnom misaonom linijom objedinjuje radove u sublimnoj interpretaciji nadređenog područja aktualnih društveno-kulturoloških fenomena. Prikaz kruga zauzima gornji, dominantni i veći dio kompozicije, a njegov donji, manji dio su natpisi 'Metalno kolo' preuzeti iz različitih jezika. Za njihovo idealno oblikovanje Runjić je izabrao pismo rimske kapitale i time sugerirao značenje njihove savršene oblikovne hladnoće. Riječ je o pismu koje se nakon natpisa sačuvanih iz epohe Rimskog carstva, uvriježilo kao pismo za službene, ceremonijalne potrebe kao što su primjerice natpisi na spomenicima od javnog značaja. U civilizaciji obilježenoj diskursom o vlastitom kraju, kraju povijesti, smrti slikarstva, distopiji, da ekološke, socijalne i političke probleme ne spominjemo, posvetiti se vlastitim krugovima postaje jedini dohvatljivi cilj.

Jadranko Runjić (Gospić, 1956) splitski je slikar i osobita pojava splitske umjetničke scene. Ne izlaže često, ali za svaki se nastup priprema dugo i studiozno. U pravilu je riječ o zaokruženim ciklusima utemeljenim na tradiciji minimalističkog slikarstva, koji plijene pažnju već na kvantitativnoj razini. Jadranko Runjić je predavač na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Više o umjetniku na Jadranko Runjić