Umjetnici: Ewan Atkinson, Gildo Bavčević, La Vaughn Belle, Christopher Cozier s Darkom Škrobonjom, Tanja Deman, Maksaens Denis, Sharelly Emanuelson, Petar Grimani, Ivica Jakšić Puko, Tirzo Martha, Toni Meštrović, Jorge Pineda, Boris Šitum

Metodu kustoskog sučeljavanja opusa dvoje umjetnika Galerija umjetnina programski njeguje od početka rada u sadašnjoj zgradi muzeja 2009. godine. Iako je najčešće riječ bila o generacijski i poetski srodnim umjetnicima, metoda je odlično poslužila da se kontrastom i/ili komparacijom istaknu formalne i semantičke značajke pojedinih stvaralačkih osobnosti, pa čak i vizualni fenomeni koji su obilježavali pojedine generacijske diskurse. S ambicijom internacionalizacije programskih aktivnosti, logična je postala ideja izložbene suradnje lokalnih i stranih umjetnika. S prijedlogom kolegice kustosice Sashe Dees da napravimo zajedničku izložbu karipskih i dalmatinskih umjetnika, ova je ideja dobila sasvim nove ciljeve čime se omogućila nadogradnja izvornog koncepta sučeljavanja pojedinaca s konceptom sučeljavanja kulturološki distinktnih područja. Zahvaljujući osjetljivosti suvremenih umjetnika prema društvenom i prirodnom okruženju u kojem se odvijaju njihov rad i egzistencija, očekujemo da će ovakve izložbe publici omogućiti da usporedbom koncepcijskih i produkcijskih aspekata izloženih djela izgrade novi ili nadograde postojeći pogled, ne samo o područjima iz kojih umjetnici dolaze, već usporedbom i o okruženju iz kojeg dolaze. S obzirom da se zahvaljujući strelovitom razvoju Splita kao svjetski relevantne turističke destinacije mijenja i naša publika koja je u sve većem postotku internacionalna, smatramo da im moramo uzvratiti izložbenim programom koji će nadilaziti lokalnu stvaralačku paradigmu, ali je isto tako neće ni ispuštati vida, već je ovakvim sučeljavanjima pozicionirati kao integralni dio današnjeg globalnog stvaralačkog diskursa. Zahvaljujem Sashi Dees čije je poznavanje suvremene umjetničke scene Kariba omogućilo susret umjetnika i umjetnina udaljenih tisućama kilometara, ali ipak fizički i tematski povezanih velikom temom mora. Dobar je to početak jednog ambicioznog programskog niza.

Branko Franceschi, ravnatelj

...U drugoj polovici 20. stoljeća vidimo pad europskog kolonijalizma, pad komunizma u Sovjetskom Savezu i Kini te raspad socijalističkog bloka. Na svim kontinentima zemlje ponovno ostvaruju neovisnost. U Karibima proces započinje šezdesetih godina i traje, a u Istočnoj Europe devedesetih godina i traje. Ponovno uspostavljene zemlje i njezini građani prolaze kroz velike patnje, prevrate, ratove, diktature ne bi li razvili vlastitu upravu, politiku i autentične identitete koji odgovaraju trenutnim vremenima i društvu umjesto onih povijesnih. Ulaskom u 21. stoljeće, Hrvatska kao i Karibi u stalnom su razvoju prema kapitalističkom društvu i još uvijek traže usmjerenja iz Sjedinjenih Država i Europe. U potrazi za tržišnim gospodarstvom, državna poduzeća i raspoloživi resursi brzo se privatiziraju, prodaju, preprodaju i komercijaliziraju....

Sasha Dees, kustosica ( iz predgovora)

...Kao i radovi njihovih karipskih kolega, djela umjetnika moje selekcije odraz su slatko-gorke stvarnosti koja ih okružuje. Ali, kultivirano oko će primijetiti da i onda kad su najkritičniji, njihov rad odaje svijest i ljubav prema ljepoti okruženja koje im je rođenjem određeno. Uistinu se nije lako othrvati prednostima koje Mediteran pruža kao životni prostor, čak ni danas kad je ponovno politički podijeljen kao u srednjem vijeku, kad je i u svom europskom djelu ekonomski osiromašen i politički nestabilan, i kad je kroz godine migracijskih kriza postao grobnica tisućama migranata iz još nesretnijih prostora Bliskog Istoka i Subsaharske Afrike....

Branko Franceschi, kustos (iz predgovora)

Izložba je otovrena do 29.7.2018.