Zatvorite oči. Osjetite prostor oko sebe. Svoje tijelo u prostoru i volumen koji zauzimate u njemu. Zatim otvorite oči i u trenutku prije nego ih opet sklopite obratite pažnju na suženu liniju u koju se vaš pogled pretvara. Sve oko nas je linija i prostor. Dimenzija – koja velebna riječ!
Promišljajući izložbeni prostor Galerije umjetnina, Petar Katavić site-specifičnim projektom svoj fokus interesa – prostor i liniju, interpretira kroz nekoliko umjetničkih medija koji u galeriji međusobno komuniciraju. Postav počinje skulpturama – dva metalna kubusa prislonjena su uz zid, a iznad njih postavljene su dvije obrađene i pozlaćene drvene ploče. Kubusi su zahrđali prirodnim procesom korozije, pa s navedenim pločama bojom i teksturom čine formalnu cjelinu. Projekt se nastavlja na bočnom zidu galerije na koji je postavljen raster od tristo ugraviranih pločica izvedenih u medijapanu, dok na sljedeća dva zida slijedi postav šest slika sa motivom reduciranih arhitektonskih prizora na kojima se pojavljuju likovi ljudi. Sve zajedno tvori zaokruženu prostorno specifičnu instalaciju unutar koje se ističu jasno izraženi pojedinačni estetski odnosi.
Umjetnik je očito zaokupljen efektom kojeg emaniraju prirodni materijali koje u ovom radu koristi, a posebno pojačanjem efekta uslijed njihovih transformacija. Proučavajući metale i posebno utjecaj koji na njih čine vremenske prilike, Kataviću su naročito zanimljivi oblici i boje koji nastaju procesom korozije. Stoga će, na primjer, metalne kubuse postaviti u prostorni dijalog s drvenim pločama preslikanim zlatnom bojom u interpretaciji procesa korozije. Ovim su vizualno slični dijelovi instalacije, iako nastali potpuno različitim načinom – jedni prirodnim procesom, a drugi umjetničkim postupkom, povezani u formalno funkcionalnu cjelinu.
Katavićeve slikane kompozicije odlikuju se čistoćom linije i pomno izvedenim detaljima na tragu estetike minimalizma. Referirajući se na poznatu krilaticu arhitekta Mies van der Rohe-a: manje je više, Katavić dosljedno primjenjuje princip redukcije na sve elemente slikarske instalacije. Kao okidač ovog dijaloga arhitekture i slikarstva naznačenog već u nazivu izložbe Prostor, očito je poslužila poslovična 'bijela kocka' izložbenog prostora koja je u epohi modernizma kao neutralni kontejner ili čak medij složene interakcije umjetnosti i njene publike postala standardom prostora namijenjenog izlaganju umjetničkih djela. Mali izložbeni prostor Galerije umjetnina u kojem je Petar Katavić kao sudionik programa Fast Forward / Utorkom u galeriji otpočeo svoju izlagačku karijeru, gotovo je doslovna realizacija ovog modernističkog koncepta. Stoga izložba Prostor svojim pažljivo promišljenim prostornim i formalnim odnosima na razini koncepcije predstavlja neočekivanu i sofisticiranu posvetu umjetnika formativnom izložbenom prostoru, a na razini realizacije uključivanjem nasljeđa enformela, minimalizma i instalacije posvetu slikarskim tendencijama koje su obilježile epohu dominacije 'bijele kocke' i njenog utjecaja na produkciju i percepciju umjetničkog rada.
Petar Katavić (Split, 1985.) diplomirao je slikarstvo u klasi profesora Deana Jokanovića Toumina na UMAS-u. Živi i radi u Splitu.