Izložba Carlosa Garaicoe u Galeriji Kula i atriju Galerije umjetnina predstavlja dva nova projekta – Memento Mori i Kad grad spava, građani se bude. U prvom radu umjetnik polazi od plakata ratnih filmova iz hrvatske povijesti od Drugog svjetskog do Domovinskog rata. Koristeći fikciju izloženih plakata, suprotstavlja ih s grobišnim skulpturama koje se mogu naći na lokalnim grobljima, a proizvod su lokalnih obrtnika. Upravo na napetosti koja nastaje u spoju kolektivne memorije nedavne hrvatske prošlosti, njezine post-socijalističke ikonografije i motivima kiča koji prate ozbiljnost smrti, Memento Mori nas podsjeća na ljudsku krhkost i naglašava prolaznost našeg postojanja.

Kad grad spava, građani se bude analizira koncept grada spavaonice koji je uobičajen u arhitekturi razdoblja socijalizma, kao i utopije o jednakim, unificiranim gradovima spavaonicama za sve, koja nikada nije postignuta a aktualizirana je pojavom COVID pandemije. Travnjak i vrt kao zaštićeni prostori grada u kojima zaštita i briga o zelenim područjima naglašava novo društveno mapiranje kontrole koja je nametnuta u posljednjih godinu dana. Grad zaštićen i kontroliran građanskim politikama koje narušavaju mnoga prava i marginaliziraju njegovo postojanje ograničeno rastućim strahovima.

Konačno transformirati politički govor u činjenice (II) je rad koji preuzima estetiku socijalističkog oblikovanja kako bi se uspostavio dijalog između političke projekcije ideologije koja je izvorište imala u Sovjetskom savezu (koja je eksportirana u druge europske zemlje i dosegla čak i udaljeno mjesto poput Kube) i istinskih snova i raskida sadržanih u toj ideološkoj fikciji.

Tri projekta su međusobno povezana korištenjem oblikovanja kao prostora komunikacije i mobilizacije ideja, koji koristi još uvijek aktualne vizualne strategije za promociju ideologija suvremenog kapitalizma i neoliberalizma.

Carlos Garaicoa (1967. Havana, Kuba) je multimedijski umjetnik koji živi i radi u Havani i Madridu. Istraživanjem arhitekture, urbanizma i povijesti progovara o pitanjima kulture i politike u medijima instalacije, videa, fotografije, skulpture, knjige i crteža. Među njegovim najvažnijim samostalnim izložbama izdvajaju se one u CAD Museum of Art, Savannah (2020); Lunds Konsthall and Skissernass Museum, Lund (2019); Parasol Unit Foundation, London (2018); MAAT, Lisbon (2017); Nasjonalmuseet, Oslo (2015); NC-Arte and FLORA ars + natura, Bogotá (2014); Kunsthaus Baselland Muttenz, Basel (2012); Contemporary Art Museum, Institute for Research in Art, Tampa (2007); Stedelijk Museum Bureau Amsterdam (2010); National Museum of Contemporary Art, Athens (2011); Caixa Cultural, Río de Janeiro (2008); Museo ICO (2012) and Matadero (2010), Madrid; IMMA, Dublin (2010); Palau de la Virreina, Barcelona (2006); MOCA, Los Angeles (2005); Sudjelovao je na značajnim umjetničkim manifestacijama: Havana Biennial (1991, 1994, 1997, 2000, 2003, 2009, 2012, 2015), Shanghai Biennial (2010), São Paulo Biennial (1998, 2004), Venice Biennial (2009, 2005), Johannesburg Biennial (1995), Liverpool Biennial(2006) i Moscow Biennial (2005), Triennials: Auckland (2007), San Juan (2004), Yokohama (2001) i Echigo-Tsumari (2012); Documenta 11 (2003) i 14 (2017) i Photo España 12 (2012).