Nakon zapažene izložbe Tonyja Cragga 2019. godine, splitska i hrvatska publika se po prvi put ima priliku upoznati s radom još jednog izuzetno značajnog međunarodno priznatog britanskog kipara Richard Deacona. Izložba postavljena u Galeriji Kula i u atriju Galerije umjetnina predstavit će kroz izbor od 22 rada nastala u posljednjih dvadesetak godina različite aspekte Deaconova izuzetno zanimljivog opusa.
Richard Deacon (1949, Bangor, Wales, UK) je primarno prepoznat po svojim impresivnim biomorfnim i apstraktnim skulpturama koje su nastale kao rezultat istraživanja jezika skulpture kao medija i eksperimenta s različitim materijalima i procesima njezine izrade. Zajedno uz ranije spomenutog Tony Cragga te Anish Kapoora, Richard Wentwortha i Bill Woodrowa, Richard Deacon pripada generaciji iznimnih Britanskih kipara koji su se na međunarodnoj sceni afirmirali još 1980-ih godina, a koji su svoj rad temeljili na teorijskim promišljanjima koja su na međunarodnoj sceni prevladala nakon minimalizma i post-minimalizma. Iako su razvili svatko svoj stil, zajedničko svim navedenim autorima, pa tako i Deaconu je fascinacija procesom nastanka skulpture, idejama koje su potakle kreaciju i naravno širokim spektrom korištenih materijala koji naposljetku uvjetuju konačnu formu skulpture. Objašnjavajući proces nastanka svojih skulptura, Deacon često ističe da skulpture „proizvodi, ne rezbari niti ne modelira“. Naziva se 'fabricatorom' stavljajući time naglasak na značajne i dugogodišnje suradnje sa stručnjacima i obrtnicima u radionicama, ali i na kreativni proces nastanka skulptura (engl. fabrication – proizvodnja, ali i invencija, fikcija).
Splitska izložba predstavlja izbor radova nastalih u posljednjih dvadesetak godina i obuhvaća radove izrađene od aluminija, čelika, papira, drva i keramike. Tako se od aluminijske skulpture Tub (1999.), preko čeličnih Assembly Model-a (2008.), papirnatih vertikala nazvanih Housing (2012.) pa sve do keramičkih radova jasno iščitava specifičan Deaconov kreativni proces koji ovisno o materijalu i procesu izrade rezultira raznovrsnim formama. Rad u keramici je često istican kao najneobičniji dio Deaconove prakse po naglašenoj spontanosti, eksperimentalnom karakteru i polikromiji.
Richard Deacon (1949, Bangor, Wales, UK) je između 1969. i 1978. studirao umjetnost na Saint Martin’s School of Art, the Royal College of Art i na Chelsea School of Art u Londonu. Predavao je na raznim umjetničkim akademijama u UK i inostranstvu. Bio je profesor na L’École nationale supérieure des beaux-arts u Parizu i na Kunstakademie u Düsseldorfu. Prvu samostalnu izložbu je održao 1978. u The Gallery, Brixton u Londonu i nakon toga niz izložbi - Riverside Studios 1984.; Tate Gallery, London, 1985.; the Whitechapel Gallery, London, 1988. i Tate Gallery Liverpool 1999. Godine 2007. je bio jedan od predstavnika Walesa na 52. Venecijanskom bijenalu. Sudjelovao je na značajnim svjetskim izložbama poput Sao Paolo Biennale 1983., Carnegie International 1985., Sydney Biennial 1989., Dokumenta lX 1992. Deaconova prva velika retrospektiva održana je u Musée d’Art Moderne et Contemporain u Strasbourgu (2010.) i Sprengel Museum u Hannoveru (2011). Godine 2014. je imao retrospektivu u Tate Britain u Londonu, a 2015. u Kunstmuseum Winterthur. U Folkwang Museum u Essenu je 2016. godine organizirana velika izložba njegovih crteža i grafika. Od 1990-ih radi velike projekte javne skulpture po čitavom svijetu. Dobitnik je brojnih nagrada, među kojima i Turner nagrade 1987. godine. 1998. je izabran u članstvo britanske Kraljevske akademije, a 2010. Akademie der Kunst u Berlinu. Živi i radi u Londonu.
Više o umjetniku: