Voditelji projekta: Duje Dorotka, Božo Majstorović, Marija Plenković
Koncept: Božo Majstorović
Kustosi izložbi: Vanja Babić (Snježana Ban), Božo Majstorović (Kažimir Hraste), Iris Slade (Loren Živković Kuljiš)
Katamaran Art zajednički je projekt Muzeja općine Jelsa i Galerije umjetnina pokrenut 2018. godine. Riječ je o izložbenom programu koji se tijekom ljetnih mjeseci naizmjenično događa u Jelsi i Splitu. Sam naziv se referira na jednu od najprometnijih katamaranskih linija na Jadranu, Split - Jelsa, kojom se svake godine, osobito ljeti, preveze na tisuće putnika. Cirkulacija ljudi i roba uglavnom je vezana uz turizam i svakodnevni život domicilnog stanovništva. Katamaran Art za cilj ima aktualizirati onu treću, jednako važnu dimenziju putovanja, a radi se o prometu ideja, u konkretnom slučaju, onih umjetničkih.
U programskom smislu Katamaran Art je otvoren za različite generacijske, medijske i poetičke kombinacije. Projektni zadatak stavljen pred umjetnike uvrštene u program Katamaran Art 2022., a riječ je o Snježani Ban, Kažimiru Hrasti i Lorenu Živkoviću Kuljišu, koncipiranje je i realizacija radova koji će valorizirati specifični kontekst izlaganja.
Snježana Ban (1980. Zagreb) diplomirala je 2007. godine na Nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Ante Rašića te 2008. na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, smjer modni dizajn. Doktorirala je 2019. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu pod mentorstvom prof. Ante Rašića i dr. sc. Blaženke Perice. Od 2007. godine zaposlena je na Nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Do sada je izlagala na šest samostalnih izložbi te većem broju grupnih i tematskih izložbi u zemlji i inozemstvu. S Teom Hatadi i Antom Rašićem priredila je tematsku skupnu izložbu Retroperspektiva: Ova bi djela mogla biti... u Galeriji Prsten i PM, HDLU u Zagrebu (2016.). Autorica je koncepcije skupne izložbe Umjetnost je sumnja održane u tri dijela tijekom 2020. godine u Lexart skladištu u Zagrebu. Nagrađena je Velikom nagradom 28. salona mladih.
Kažimir Hraste (1954., Supetar na Braču) diplomirao je kiparstvo na Akademiji za likovne umjetnosti u Zagrebu, u klasi profesora Valerija Michielija. Završio je poslijediplomski studij kiparstva u Ljubljani 1984. godine, a kao stipendist talijanske vlade proveo je jedan semestar na stručnom usavršavanju u Rimu. Jedan je od osnivača Umjetničke akademije u Splitu, gdje je i zaposlen kao redovni profesor kiparstva. Izlagao je na tridesetak samostalnih te na više od stotinu grupnih izložbi u zemlji i u inozemstvu. Autor je brojnih javnih spomenika i skulptura (izbor): Visovac, Uskrsli Krist (1988.); Solin, Don Frane Bulić (1991.); Vrgorac, Spomenik Tinu Ujeviću (1993.); Split, Gradska fontana u Marmontovoj ulici (1998.); Miljevci, Spomenik kralju Petru Svačiću (2002.); Omiš, Spomenik palim braniteljima u Domovinskom ratu (2004.); Kaštel Novi, Biblijski vrt Stomorija, Jabuka (2008.); Ploče, Spomenik palim braniteljima u Domovinskom ratu (2009.); Šibenik, Spomenik Draženu Petroviću (2011.). Za svoj rad dobio je brojne nagrade i priznanja te državna odlikovanja. Redoviti je član HAZU od 2022. godine.
Loren Živković Kuljiš (1973., Split) diplomirao je 1997. godine kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Stipe Sikirice. Studijski je boravio u San Franciscu 2000., te održao predavanje studentima The California College of Arts and Crafts (CCAC) i UC Berkeley. Od 2007. radi na Kiparskom odjelu Umjetničke akademije u Splitu. Izlagao je na dvadesetak samostalnih te na više grupnih izložbi u zemlji i u inozemstvu. Autor je spomenika Tonču Petrasovu Maroviću na splitskom Sustipanu (2019.). Dobitnik je Treće nagrade (s Anom Šverko) na Natječaju za izradu spomenika Jakovu Gotovcu u Splitu (2009.) i Treće nagrade (s Anom Šverko) na Natječaju za izradu skulpture u predvorju Ekonomskog fakulteta u Splitu (2004.). Dobitnik je više strukovnih nagrada, među kojima je jedna od tri jednakovrijedne nagade na 7. trijenalu hrvatskog kiparstva (2000.) i jedne od tri jednakovrijedne nagrade na 38. Splitskom salonu (2013.). Zastupljen je u stalnom postavu Galerije umjetnina u Splitu i Gliptoteci Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu.