Izložba je rezultat šestog nacionalnog natječaja za studente diplomskih studija umjetničkih akademija i studija povijesti umjetnosti. Dobitnici ovogodišnjeg natječaja su Leo Pavlović, student diplomskog studija vizualne umjetnosti s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku (mentor doc. art. Miran Blažek) i studentica Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Splitu (mentor izv.prof.dr.sc. Dalibor Prančević) Koordinatorica projekta za Galeriju umjetnina je Ana Čukušić.

Leo Pavlović - Ornamentalni kontinuum / Svinje

Radovi Ornamentalni kontinuum i Svinje umjetnika Lea Pavlovića povezuju vizualni aspekt kao neodvojiv vid umjetnosti s onim očitovanim u tradicijskoj baštini Slavonije. Pavlović, rodom iz Novske u Slavoniji, inspirirao se izravnim dodirom s narodnim nošnjama, folklorom, plesom, glazbom i selom te ih utkao u okvire svoje poetike.

Poliptihom Ornamentalni kontinuum umjetnik stvara vlastitu, jedinstvenu inačicu ornamenta po uzoru na različite tradicionalne uzorke Hrvatske i svijeta. Ornament, kao identitetsku odrednicu naroda postavlja u ulogu osobne reprezentacije. Kao što se vremenom tradicionalni vizualni simboli postepeno utvrđuju u opću sliku određenog naroda ili zajednice, tako i Pavlović prikazuje proces nastanka vlastitog ornamenta u različitim medijima i kombiniranim tehnikama; od grafičkih listova, crteža u tehnikama tuša i markera, multimedijskog videa, knjige umjetnika do cinčane ploče. Rad postavlja pitanje čije se sve ruke kriju iza uzastopnih, ritmičkih uzoraka što su nam baštinom zapečaćene u sjećanje pleterima, vezovima i drugim rukotvorinama. Tko je sve nastavljao proces kako bi svoju zajednicu odvojio u odnosu na druge. Pavlović postaje subjekt tog procesa, ono što se tradicijom gradilo stoljećima, prikazuje sažeto na jednom mjestu. Praktičnost uporabnih predmeta tradicijskog ornamenta zamjenjuje vizualnost modernih medija umjetnosti. Postav rada je fleksibilan i prilagođava se zahtjevima izlagačkoga prostora, reducirajući broj izložaka ili stvarajući potpuno nove.

Digitalnim fotografijama naslovljenim Svinje umjetnik u fokus postavlja svinju, iznova se pozivajući na Slavoniju čije je pretke othranila upravo ta životinja. U mračnom, inače nepristupačnom i neugodnom mjestu – svinjcu, dočarava dramatični chiaroscuro, kontrast prikaza svinje koji izvire iz tamne pozadine. Ornamentu, kao već uspostavljenom simbolu Slavonije, umjetnik dodaje svinju čijoj zaboravljenoj žrtvi u mraku dostojanstveno odaje počast. (Ljubica Bilić)