Ben Cain je multidisciplinarni britanski umjetnik čija se praksa fokusira na teme utjecaja promjena uvjeta rada na suvremenog čovjeka. Ljudski se rad u postindustrijsko doba promijenio na mnogim razinama, a Cain posebno istražuje segment utjecaja tih promjena na čovjekovo tijelo, na poimanje samog sebe kao i na međuljudske odnose. Njegovo umjetničko djelovanje obilježeno je uistinu širokim medijskim spektrom koji uključuje instalaciju, skulpturu, fotografiju, video, performans, tekst i zvuk. Tako i na svojoj prvoj samostalnoj izložbi u Splitu nazvanoj „Na rubu rada“ kroz skulpturalne objekte, prostorne instalacije, objekte od tekstila i zvuk pretvara izložbeni prostor u svojevrsnu „pseudo tvornicu“. Ono što specifičnim postavom nudi publici nisu konkretni prikazi post-rada, već preispitivanje onoga što nama u današnje vrijeme rad može značiti i, naposljetku koji je potencijal umjetnika/ umjetničkog rada u kreiranju znanja o značajnim aspektima suvremenog društva.

U tom su smislu posebno zanimljivi radovi u tekstilu koji se formom referiraju na tradicionalno radnu odjeću čiji kontekst objašnjava sam autor: „Dok sam studirao umjetnost na sjeveru Engleske 90-ih, neki od mojih profesora nosili su izblijedjele kobaltnoplave francuske radničke jakne. [Zapravo, jednu takvu jaknu sam kupio u Francuskoj kad sam bio tinejdžer i još uvijek je nosim]. Privučeni krojem, bojom, udobnošću i kvalitetom dugotrajnog materijala, ali možda i željom da se poistovjete s 'radnikom' te s idejom da je umjetnost fizički proces, tj. da 'rad' u umjetnosti predstavlja običan, nepretenciozan dio svakodnevnih procesa stvaranja i proizvodnje koji čine, ili što je još važnije, osmišljavaju ili ostvaruju osnovne potrebe društva.“

(iz teksta Jasminke Babić)

Ben Cain suvremeni je britanski umjetnik koji živi i radi na relaciji London - Zagreb. Rođen je 1975. u Leedsu, a u Manchesteru je na Metropolitan University završio preddiplomski studij interaktivnih umjetnosti (cum laude) 1997. godine te potom upisao stručni sveučilišni studij na Jan van Eyck Akademie i Poslijediplomskom centru za umjetnost, dizajn i teoriju u Maastrichtu u Nizozemskoj. Sudjelovao je na brojnim skupnim i samostalnim izložbama te izlagao u međunarodnim institucijama i manifestacijama poput Manifesta 9.; Weils, Bruxelles; Turner Contemporary, Margate; Supplement Gallery, ICA, London; Galerija Forum, Galerija Greta, Zagreb; Busan Biennale, Južna Koreja. S Tinom Gverović realizirao je radove za Hrvatski paviljon na 57. bijenalu u Veneciji te KM – Kunstlerhaus, Graz, kao i javnu skulpturu za Reading University Campus, UK. Radi i kao scenograf za teatar. Predaje na Saint Martins i na Metropolitan University u Londonu, te na ISIA Urbino u Italiji.

Izložba je financirana sredstvima Grada Splita i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

Zahvale:

E.M.gra d.o.o; Etnografski muzej Split; Galeb d.d.; Marana d.o.o.; Obrtnička škola Split