Uz sudjelovanje umjetnice, knjigu će predstaviti prof. dr. Zvonko Maković i autor monografije, muzejski savjetnik Božo Majstorović.

Na 380 stranica dvojezične publikacije predstavljen je i valoriziran jedan od najznačajnijih opusa hrvatske suvremene umjetnosti u kojemu se kroz sve stilske, poetske i motivske mijene te medijsku raznolikost, prepoznaje konzistentna umjetnička misao, iznimna vizualna kultura i metjerska vještina.

U rasponu od raskošnog neoekspresionističkog izraza s početka umjetničkog puta, do decentnog neekspresionizma, koji će uskoro preuzeti dominaciju, Nina je, bivajući uvijek korak ispred, stvorila amblematska djela po kojima pamtimo osamdesete (nova slika i nova geometrija), devedesete (akromatske slike brodova) i dvijetisućite (koloristički revival na slikama s motivom aviona) likovne godine. Uz opsežan tekst, dokumentarnu građu, iscrpnu bibliografiju i popis izložbenih nastupa u monografiji je reproducirano preko dvije stotine radova iz svih faza i ciklusa. Monografija je, kao dio šireg projekta koji uključuje i retrospektivnu izložbu koja je održana krajem 2022. i početkom 2023. godine i za koju je Nina Ivančić dobila godišnju „Nagradu Vladimir Nazor“, objavljena u sunakladništvu Galerije umjetnina i Sveučilišta u Splitu. Izložba i monografija, koju je grafički oblikovao Nikola Križanac, ostvareni su uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Splita i Zaklade Adris.

Nina Ivančić (1953.) osnovnu školu i gimnaziju završila je u Zagrebu, gdje 1972. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti. Nakon što je diplomirala 1977. u klasi prof. Šime Perića, dvije godine polazi Majstorsku radionicu za slikarstvo prof. Ljube Ivančića i prof. Nikole Reisera. Od 1986. do 1993. godine živi i radi u New Yorku. Dobitnica je Fulbrightove stipendije za postdiplomski studij slikarstva (Columbia University, New York, 1986.). U sklopu Fulbrightova programa radi u knjižnici Guggenheim muzeja u New Yorku (Research and practical training, 1987. -1991.). Na Odsjeku za slikarstvo Umjetničke akademije u Splitu predaje od 1999. do 2023. godine, kada odlazi u mirovinu kao redovita profesorica u trajnom zvanju.

Izlagati počinje već kao studentica, a prvu samostalnu izložbu priredila je 1979. godine u Galeriji Vladimir Nazor. Od tada je izlagala na preko četrdeset samostalnih i brojnim skupnim izložbama. Samostalne izložbe organizirale su joj vodeće hrvatske umjetničke institucije: Muzej suvremene umjetnosti (Galerija suvremene umjetnosti), Zagreb; Nacionalni muzej moderne umjetnosti (Moderna galerija), Zagreb; Galerija Klovićevi dvori, Zagreb; Galerija umjetnina, Split; Muzej moderne i suvremene umjetnosti (Moderna galerija) Rijeka; Muzej likovnih umjetnosti (Galerija likovnih umjetnosti) Osijek. Od inozemnih nastupa izdvaja se samostalna izložba u Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum u Grazu i sudjelovanje na važnim manifestacijama i izložbama: 12. biennale mladih u Parizu (1982.), 11. biennale Trigon 83 : Eros, Mythos, Ironie -Europäische Kunst Heute u Grazu (1983.) i međunarodna izložba Kunst mit Eigen-Sinn – Aktuelle Kunst von Frauen u bečkom Muzeju moderne umjetnosti (1985.). U dva navrta izlagala je na Venecijanskom bijenalu (1986., 1995.), jednoj od najprestižnijih svjetskih umjetničkih manifestacija.

Dobitnica je brojnih nagrada, od kojih ističemo: Binney and Smith Inc. Fine Art Achievement Award (1987.), Vjesnikovu nagradu za likovnu umjetnost „Josip Račić“ (2003.) i godišnju Nagradu „Vladimir Nazor“ za 2022. godinu – za retrospektivnu izložbu u Galeriji umjetnina, Split. Radovi joj se nalaze se u brojnim javnim i privatnim zbirkama. O radu Nine Ivančić, o kojem je snimljeno nekoliko TV filmova, pisali su brojni likovni kritičari i povjesničari umjetnosti: Zvonko Maković, Marijan Susovski, Tonko Maroević, Ješa Denegri, Andrej Medved, Wilfried Skreiner, Mladen Lučić, Berislav Valušek, Jadranka Vinterhalter, Leonida Kovač, Blaženka Perica, Božo Majstorović, Ana Medić, Ivica Župan, Vinko Srhoj, Sonja Briski Uzelac, Vanja Babić i drugi.